26. januar 2014

En tanke

Jammen har man mye tid til å tenke i løpet av helgen. Denne helgen har jeg tenkt mye. Jeg lærte på NLA på mandag at man skal leve i nuet. Det som vi i gestaltveiledningen er viktig er å være her og nå. Her og nå ja. Hva vil det si å være her og nå?

Skal jeg være her og nå, akkurat nå. Da kan jeg jo kanskje si hva jeg tenker på akkurt nå. Når jeg sitter her og skriver så dreier tankene seg om hva keg skal gjøre resten av livet. Skal jeg jobbe i barnehage til jeg er 60 år, eller skal jeg søke mer utfordring, og hva skal det i såfall være? Hva kan jeg? Hva vil jeg? Etter 1.5 år i barnehage syns jeg jobben ennå er spennende, men syns jeg det samme om 5 år, 10 år eller 30 år? Jeg vil hvertfall ikke havne i samme felle som mamma og gå lei av jobben i en alder av 55 år og ikke ane hva jeg vil..

Har du noen gode forslag til hva jeg skal gjøre i livet, skriv gjerne en kommentar! Livet skal leves her og nå!

God søndag!

Ingen kommentarer: